Optimalizace pro vyhledávače

Kvalitní optimalizace pro vyhledávače je základem úspěchu každého webu:

  • stále rostoucí procento uživatelů internetu hledá informace na vyhledávačích
  • stále více lidí důvěřuje především výsledkům přirozeného vyhledávání, zatímco blikající bannery postihuje tzv. bannerová slepota.

SEO optimalizace technologie redakčního systému

Redakční systém nebo internetový obchod optimalizovaný pro vyhledávače splňuje tato kritéria:

  • umožňuje vyhledávačům, aby přečetly a zaindexovaly obsah webu
    vyhledávací robot prochází stránky pomocí odkazů a ukládá jejich obsah do své databáze. Vyhledávač je na rozdíl od uživatele velmi háklivý a netrpělivý: nesnáší rámce (frames), javascriptová a flashová menu a proměnlivé parametry v URL adrese;
  • generuje tzv. hezká URL
    vyhledávač nemá rád stránky s číselnými parametry v URL1), naproti tomu lépe hodnotí stránky, které přímo ve svém názvu obsahují klíčová slova2);
  • generuje META tagy v hlavičce dokumentu tak, aby obsahovaly pole KEYWORDS3) a DESCRIPTION4) ;

META tags generator

Většina redakčních systémů sice umožňuje ruční vkládání popisky a klíčových slov, u rozsaáhlých internetových obchodů je ale ruční vyplňování formuláře pro každý výrobek nadlidský úkol.

Vyvinuli jsme vlastní doplněk pro náš internetový obchod, který META tagy generuje plně automaticky z textu stránky a dále pracujeme na implementaci frekvenčního slovníku, který dokonale odfiltruje slova sémanticky prázdná.

SEO optimalizace sémantiky

Všechny technické prostředky optimalizace jsou neúčinné bez kvalitního a dobře strukturovaného obsahu.

zásady psaní pro vyhledávače

Ale i pro uživatele: dobře strukturovaný text je srozumitelnější.

  • První odstavec by měl obsahovat shrnutí článku: vyhledávač přiklídá větší význam slovům, která se nacházejí na začátku stránky;
  • text rozčleňujte na kratší úseky, nadepsané výstižnými titulky a mezititulky. Vyhledávače přikládají větší váhu slovům, obsaženým v nadpisech;
  • důležitá slova v textu zvýrazňujte tučným písmem nebo kurzívou.

zvýšení indexu PageRank pomocí zpětných odkazů

Stránka získává PageRank5) a posouvá se nahoru ve výsledcích vyhledávání podle počtu odkazů z jiných stránek, přičemž hodnota zpětného odkazu závisí na tom, jaký PageRank má daná odkazující stránka.

Ne každý odkaz pomůže webu, aby se dostal na lepší pozici ve výsledcích vyhledávání: odkaz ze stránky s nízkou hodnotou PageRank, zejména z různých “odkazových farem” může vést k tomu, že nás vyhledávač bude považovat za spammery a dojde naopak ke snížení hodoty PageRank, případně k vyřazení našeho webu z výsledků vyhledávání.

  • Průběžně měříme PageRank stránek našich klientů;
  • Pomáháme našim klientům vyhledávat partnery s vysokou hodnotou PageRank.
1) např: firma.cz/index.php?id=123456&cat=987654
2) např: auto.cz/fabia/combi-4×4
3) Seznam relevantních klíčových slov oddělených čárkou. V roce 1997 dostal můj kamarád, webmaster významné instituce, prémie díky tomu, že se mu povedlo výrazně zvýšit návštěvnost. Dosáhl toho tím, že do tagu KEYWORDS uvedl erotické výrazy. Od té doby se vyhledávače poučily a kontrolují, jestli se dané slovo zároveň vyskytuje v textu stránky viditelném pro běžného uživatele.
4) Popiska stránky, která se objevuje v přehledu výsledků vyhledávání místo náhodného kontextu
5) PageRank je označení pro index kvality stránek vynalezený firmou Google, obdobný index vyhledávače Seznam se jmenuje Srank.
seo-optimalizace-pro-vyledavace/start.txt · Poslední úprava: 23.06.07 19:19 autor: sim

Recent changes RSS feed
copyright © studioIQ.cz 2007