internetový obchod nakladatelství Oikoymenh: recept na zvýšení obratu o 700%

Ingredience: Kvalitní obsah, optimalizace pro vyhledávače, rychlé načítání stránek, konzervativní design, chytré filtry a podpora prodeje.

V průběhu 4 měsíců od okamžiku, kdy jsme provedli redesign webu nakladatelství Oikoymenh, zaznamenal internetový obchod nárůst obratu o 700 procent.

kvalitní obsah nestačí

Nakladatelství Oikoymenh má na českém knižním trhu výsadní postavení. Bylo založeno Ladislavem Hejdánkem v roce 1977 jako samizdatová edice a je tedy nejstarším kontinuálně pracujícím redakčním organismem v Čechách. Ediční politika nakladatelství je nekompromisně zaměřena na kvalitu.

Oikoymenh provozuje vlastní internetový obchod od roku 2003, prodej však nesplňoval očekávání. “Jak je možné, že když zadám do Google název našeho titulu, předstihne nás eshop distributora? Proč máme platit provize jen za přeposlání objednávky?”

optimalizace pro vyhledávače (SEO)

  • každý titul dostal vlastní samostatnou adresu1) s tzv. hezkým URL
  • pro každou stránku se automaticky generuje popiska a klíčová slova2);

rychlé načítání stránek

Několik málo sekund prodlevy při načítíní stránky může způsobit, že uživatel ztratí trpělivost a odejde jinam. Proto věnujeme rychlosti načítání stránek maximální pozornost. V případě Oikoymenh se nám podařil husarský kousek, totiž úplně odstranit datové náročné obrázky knžních obálek a tím redukovat objem přenášených dat o neuvěřitelných 80%!!!.3)

konzervativní design

Vzhledem k tomu, že vizuální styl Oikoymenh je velmi klasický, snadno jsme se shodli se zadavatelem na maximálně konzervativním designu internetového knihkupectví, který ponechává navigační prvky tam, kde jsou uživatelé zvyklí je hledat.4)

chytré filtry

Najít požadovaný titul v katalogu o stovkách či tisících položek je jako hledat jehlu v kupce sena.

  • V internetovém obchodě Oikoymenh je možné řadit tituly podle edic a uvnitř edic filtrovat autory;
  • k disposici je klasický knihovnický jmený rejstřík a přírůstkový katalog;
  • Jednoduché vyhledávání primárně prohledává pouze názvy knih a jména autorů, rozšířené vyhledávání umožňuje prohledávat annotace při současné apliaci filtrů kategorie, autor, datum vydání a cena.

podpora prodeje

  • v detailu zboží jsou automaticky nabízeny tituly, které koupili jiní zákazníci společně s daným titulem;
  • výběr nejprodávanějších titulů se zobrazuje nejen v rámci celého katalogu, ale filtruje se podle aktuálně zobrazené ediční řady;
  • od určité sumy nákupu je poštovné zdarma, takže zákazník opravdu ušetří ve srovnání s nákupem v knihkupectví;
  • knihy se posílají obyčejným balíkem za minimální cenu s přiloženou složenkou: tam, kde má čtenářská obec charakter komunity se důvěra vyplatí.
1) Tj. např. www.oikoymenh.cz/faidros. Ve starší verzi internetového knihkupectví měly samostatnou stránku pouze ediční řady a navíc ve tvaru ne-hezkého URL, něco jako www.oikoymenh.cz/index.php?id=123456789&cat=8
2) META tagy KEYWORDS a DESCRIPTION v hlavičce dokumentu. Tag Description je velmi důležitý, protože se objevuje v krátké popisce ve výsledku vyhledávání místo náhodného okolí klíčového slova.
3) Vzhledem k tomu, že mají ediční řady Oikoymenh jednotnou úpravu, začali jsme obálky generovat z databáze jako HTML. Jako vedlejší efekt jsme získali další body v SEO optimalizaci, totiž zvýšení hustoty klíčových slov v textu.
4) Někdy je pro nás opravdu těžké až nemožné vymluvit zadavatelům jejich touhu mít weby krásné a originální po všech stránkách. Uživatelé takový design obvykle neocení, zejména když hledají navigační menu nebo nákupní košík pod animovanými obrázky.
blog/oikoymenh.cz-recept-na-zvyseni-obratu-o-700.txt · Poslední úprava: 21.05.07 20:04 autor: sim

tagy

vybrané reference





screenshothags200.jpg


Nakladatelství Garamond


internetový obchod YinYang.cz

Česká Platónská společnost

produktové stránky mýdla z Provence

kompletní reference


Recent changes RSS feed
copyright © studioIQ.cz 2007