k otázce exkluzivity v oblasti SEO služeb

David Špinar se v článku Je možné poskytovat SEO/SEM konzultace bez zákazu konkurence? zamýšlí nad etickými a praktickými aspekty práce pro více firem v daném odvětví. Je exkluzivita luxus za příplatek pro velkého klienta, nebo etický princip, který nesmí konzultant porušit? Neodpustil jsem si následující komentář.

Myslím, že v téhle diskusi nezazněl ještě jeden aspekt: Nutnost exkluzivity se odvíjí od toho, jak moc si jdou moji klienti z povahy věci po krku, což je dáno oborem podnikání a pozicí v distribučním řetězci. Uvedu příklad: Pracujeme pro několik nakladatelství. Přesto že jsou principiálně konkurenti, nevadí to, protože každý vydává jiné knihy. Díky tomu jim nemusí vadit, že vyvíjím optimalizované internetové knihkupectví pro všechny současně a klonuji úspěšné optimalizační techniky do všech shopů. Na druhé straně jsem si nedávno při jednání na veletrhu Svět knihy uvědomil, že nemůžu nabízet internetové knihkupectví žádnému distributorovi, zejména pokud zároveň prodává tituly mých nakladatelů. Na webu představuje pro nakladatele eshop jejich vlastního distributora nekalou konkurenci, mezičlánek, který pouze ukusuje z marže aniž by odvedl svou obvyklou práci, to jest rozvézt a vnutit tituly knihkupcům. Zobecněno, mohu tedy s čistým svědomím pracovat pro několik výrobců, kteří si nepřímo konkurují a moje znalosti budou pro ně výhodou, nemohu však pracovat pro více než jednoho prodejce v daném tržním segmentu.

blog/k-otazce-exkluzivity-v-oblasti-seo-sluzeb.txt · Poslední úprava: 25.05.07 03:38 autor: sim

tagy

vybrané reference





screenshothags200.jpg


Nakladatelství Garamond


internetový obchod YinYang.cz

Česká Platónská společnost

produktové stránky mýdla z Provence

kompletní reference


Recent changes RSS feed
copyright © studioIQ.cz 2007