efekt sněhové koule

Popularita stránky ve vyhledávačích funguje jako sněhové koule. Pokud máte dost času, investujte do toho, aby si vás lidé našli sami ve vyhledávačích. Pokud potřebujete okamžitý efekt, kupte si PPC reklamu.

význam načasování

Uvádíte na trh nový produkt? vytvořte stránky s předstihem, odpovídajícím významu daného produktu pro vás. Pokud připravujete novou knihu v rámci zavedené edice, stačí měsíční předstih v rubrice připravujeme na stránkách vašeho knihkupectví. Pokud se ovšem jedná o převratný nový výrobek, například nový elektromobil, je vhodné vytvořit vlastní miniportál a začít s ročním předstihem před uvedením na trh. Rozepište technické aspekty na stovky stránek, zřiďte blog vývojářů a diskusní fórum. Až přijde den uvedení na trh a tisíce surfařů zadají vyhledávací dotaz, budete na špičce výsledků. Možná namítnete, že kvůli konkurenci tajíte všechny konkrétní informace. Dobrá, zřiďte zpravodajský server, věnovaný ekologické dopravě. Pište články, cíleně zaměřené na jednotlivé aspekty vašeho výrobku, aniž byste prozradili, že už existuje. Mapujte konkurenční elektromobily a pište o jejich nevýhodách. Budujte komunitu uživatelů elektromobilů. Dejte jim zdarma emailovou schránku a prostor pro vlastní blogy. Investujte do nich, protože to jsou vaši budoucí zákazníci nebo šiřitelé virální reklamy. Dva měsíce před dnem D vypusťte fámy o tom, že někdo připravuje převratný elektromobil. V den D. buďte první, kdo zveřejní detailní informace. Tradičním médiím dejte informace až za týden. To, že budete v televizi je sice bezvadné, ale za týden je zmizí vaše vystoupení v propadlišti zpravodajského času. Naproti tomu každý bloger, který na vás odkáže je jako sněhová vločka rostoucí laviny nebo drobná mince, ale uložená na vysoký úrok: každý odkaz zvedá vaší stránce PageRank, ten nejdůležitější faktor, který jí vystřelí na samý vrchol přirozených výsledků vyhledávání.

přirozené vyhledávání versus PPC odkazy

Efekt umístění ve výsledcích přirozeného vyhledávání je mnohonásobně cennější než sponzorovaný odkaz nebo dokonce blikající banner: kliknutí na něco, co identifikujeme jako reklamu vzbuzuje pocit závazné akce, takřka jako kliknutí na nákupní košík, a to se všemi negativními konotacemi našeho nastražení proti všudypřítomné manipulaci. Naproti tomu když kliknu na výsledek přirozeného vyhledávání tak je to něco, co jsem si našel sám při nezávazném surfování. Když se dostanu na stránku, která nabízí to, co hledám, mám k tomu větší důvěru.

blog/efekt-snehove-koule.txt · Poslední úprava: 03.06.07 20:22 autor: sim

tagy

vybrané reference





screenshothags200.jpg


Nakladatelství Garamond


internetový obchod YinYang.cz

Česká Platónská společnost

produktové stránky mýdla z Provence

kompletní reference


Recent changes RSS feed
copyright © studioIQ.cz 2007